De basis van deze shake is waterkers. Je zou denken: ”sla in mijn shake?” Maar geloof me dat is heel gezond. Waterkers is caloriearm (slechts 21 kcal/100 g) en zit boordevol antioxidanten. Deze antioxidanten zijn ontstekingsremmend en helpen prima tegen veroudering. Ook bevat waterkerst veel vitamine C, wat belangrijk is voor een gave huid en een sterk afweersysteem. Verder zou waterkers ook bloedzuiverend, bloeddrukverlagend en vochtafdrijvend werken.
Waterkers is familie van de tuinkers. Je kunt er een heerlijke salade van maken, maar het is ook erg lekker in een shake of smoothie. Men zegt niet voor niets: “Wie de tuinkers eert, de ziekte weert!” Het proberen waard dus.

Wat heb je nodig:

flinke hand waterkers
flinke hand tuinkers
halve komkommer
handje boerenkool
2 Granny Smith-appels
stukje gember
sap van een halve citroen

Bereiding:
Was alle ingrediënten goed en doe het in de slowjuicer. Giet de groene sap in een glas en doe er het sap van de citroen bij. Je portie vitaminen voor vandaag is klaar! Je kunt de sap ook nog in de blender gieten en er wat superfoods zoals chiazaad, gojibessen en maca bij doen.

Have a healthy, happy Monday!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
Share this article with your friends